Cambodian life - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu Cambodian life - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu

Cambodian life

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

21 Maart 2011 | Thailand, Chiang Mai

Hoi jongens, ik zal eens verder gaan met dit geweldige avontuur! We waren in Cambodja aangekomen dus vandaar:

Ons goddelijke guesthouse had topinternet dus daar moest even gebruik van worden gemaakt. Daarna zijn we naar de zonsondergang gegaan bij Angkor Wat. Joepie, wolken, dus dit was heerlijk verspilde tijd. Wel hebben we Angkor Wat even kunnen zien, wat natuurlijk onze dag maakte. Dinsdag meteen een fiets gehuurd (voor $1) en de 10 km gefiets. Oke 10 volgens de TukTukmannetjes, maar het was iets van 5 km! Angkor Wat is super; zo groot en mooi en rustgevend en must see en en en..

Midden in Angkor Wat kwamen er opeens allemaal kindjes met armbandjes op ons afgerend, dus wij meteen 'no money', maar het was gratis vanwege internationale vrouwendag. Wat bleek: dit waren 25 weeskinderen met hun oppas! We hebben enkele uren met hen gekletst en ze hebben voor ons gedanst en gezongen. We kregen bloemen in onze haren, massages, fruit en veel te veel complimenten; het was super! Op een gegeven moment gingen zij verder, maar natuurlijk kwamen we ze weer tegen en volgden ze ons overal. Ik heb ook nog een keer geprobeerd de foto's te uploaden, maar internet durft het niet aan geloof ik. En ze zijn zo mooi!

Na deze indrukken hebben we een dagje zwembad ingelast met lekkere sandwiches en sapjes. Hierna hadden we genoeg energie om de volgende ochtend om half 5 op te staan voor een onwijs gave zonsopkomst! Het duurde wel flink even en we wilden alweer opstaan (net zoals onze buren al deden, rot voor hen), omdat we dachten dat het te bewolkt was, tot er opeens een felrode zon tussen de torens van Angkor Wat tevoorschijn kwam!! Duizend foto's later (ja sorry, ik hoop dat die ooit nog te zien zullen zijn) fietsten we door naar Angkor Thom (ja Thom, vernoemd naar jou), waar Anne een lekke band kreeg. Bayon is het allermooiste deel van Angkor Thom: allemaal torens met glimlachende buddha's en gangetjes met de allermooiste versieringen! We werden 10 keer gefotografeerd door Chinezen en Japanners ('poseer jij eens voor die blonde meisjes, dat hebben ze niet door'), wat eerst grappig was en we zijn zelfs gewoon een paar keer maar bij de poserende mensen gaan staan, maar na een tijdje was het gewoon irritant!

's Middags moesten we dus maar met een TukTuk terug, wat nog maar net paste met die fietsen, haha! We hebben ondertussen allebei wat rare rode vlekken op ons lichaam dus zijn naar een dokter gegaan. Anne had uitslag van de anti-malariapillen en ik had gewoon warmtebultjes, die met betadine snel weg waren. De volgende dag zijn we weer naar alle tempels gefietst. We hadden er nog twee aangeraden gekregen door de Amerikaanse John en dus kwamen we bij twee toppers. Onderweg kwamen we eerst nog langs een kleintje, waar we twee hele mooie schilderijen wilden kopen. Maar we hadden ongeveer 3/4e van de prijs die al onder de eerste prijs zat. Na flink wat gezeur moesten we maar gewoon al ons geld geven, dus blijkbaar was dat ook nog genoeg. Hierna Banteay Kdei, wat een ontzettend grote tempel was met een hele lange rechte gang en allerlei doolhofgangetjes. Ta Prohm is bekent door de film Tombraider met Angelina Jolie? Dus als je de aanblik van een tempel overwoekerd met de wortels van reusachtige bomen met me wilt delen moet je die kijken. Wat ontzettend mooi! 's Avonds kwamen we zomaar een de Lichtenvoordense barvrouw van Anne tegen en moesten we dus wat drankjes doen...

Zaterdag zijn we teruggereisd naar Bangkok. Dit zou eigenlijk met de bus gaan, maar die zat vol dus moesten we maar met een auto erachteraan. Hier kwam toen: lekke band nummero 2, jippieee! En de eerste Mc Donalds..... En de dag erop een markt (warenhuis), oh oh ik schaam me dood als ik ook nog typ dat we heel veel hebben gekocht.. 's Avonds konden we ook niet meer in Thaise sfeeren komen en zijn we naar The Club gegaan om een dansje te doen. Hier gekeet met Fransen, Duitsers en er waren Japanse meiden spontaan verliefd op mijn dansmoves, dus die heb ik ze maar even geleerd.

Maar na het komende verslag zullen jullie wel trots op me zijn, want we hebben het echte backpackersleven opgepakt!

  • 21 Maart 2011 - 16:34

    Franca:

    Oeeeeeh Carlijntje i like! Ben hééél jaloers, maar dat wist je natuurlijk al :) have nog mucho fun babe!

  • 21 Maart 2011 - 18:55

    Elice Nijhuis:

    Hai CArrie! Echt heerlijk om te lezen over jullie avonturen! Net verslag van Anne gelezen, leuk! Anne had een paar foto's, lukt jou dat nog niet?
    Volgende week zullen wij jullie jaloers maken met onze reis door Marokko! Daar hebben ze ook veel cultuur, mooie mensen, prachtige natuur en 25 graden!!

    dag lieverd,xxxxx

  • 21 Maart 2011 - 19:04

    Linda:

    Stinkies, jullie hebben het goed daar als ik het zo lees! Awesome! Passen al die nieuwe aankopen wel in jullie backpacks of toch gelijk maar een koffer 'voor erbij' aangeschaft! Haha, mooi verhaal! Enjoy! X


  • 21 Maart 2011 - 19:38

    Barbara:

    Hoi Carlijn, fantastisch om jullie verhalen te lezen!!
    Nu nog de foto's, je maakt me nieuwsgierig!! groetjes, Barbara

  • 21 Maart 2011 - 19:48

    Marloes:

    aah, klinkt gaaf allemaal pop! Veel plezier nog daar, en vergeet niet aan ons te denken he! hihi

    kussie

  • 21 Maart 2011 - 21:58

    Angkor Thom:

    Hee Carlijn!
    Wat lief dat je nog aan me denkt en natuurlijk is dat dorp naar mij vernoemd! Heb je die foto's in elke woonkamer van mij niet gezien? Als je terug bent zal ik je dat verhaal nog wel een keer vertellen haha (nadat ik al jou verhalen uiteraard heb gehoord) Echt supercool wat je allemaal mee maakt en je hoeft je nergens voor te schamen dat je bij mijn collega's bent langs geweest!
    Succes met backpacken en ik ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Have funn!

  • 22 Maart 2011 - 00:11

    Thomas:

    Hee Carlijntje, omdat ik van jou voortaan een reactie moest achterlaten doe ik dat nu maar even. Leuk om weer wat te lezen over je avonturen daar! Ik ben nog steeds benieuwd naar foto's. Misschien eerst comprimeren zodat ze kleiner zijn? Spreek je snel weer ! Mucho suerte y diversión! XXX

  • 22 Maart 2011 - 14:33

    Raphaël:

    Carlijn!
    Ik kroop net te laat achter mijn beeldscherm om je nog te spreken, helaas! Superdik reisverslag weer, vooral heel grappig om de verschillen en overeenkomsten tussen jou en Anne's verslagen te lezen. Word gruwelijk jaloers door al die verhalen, gelukkig is Frans op het Rijnijssel minstens net zo veel fun!

    Have fun en ik zie wel weer een verslag verschijnen
    Toedels! (ook voor Anne uiteraard!!)

  • 22 Maart 2011 - 14:46

    Renske:

    Het klinkt allemaal super carlijn!! ik ben echt benieuwd naar alle foto's. nog veel plezier, en dat zal volgens mij wel lukken!
    liefs

  • 22 Maart 2011 - 20:09

    Familie Ipskamp:

    Hey Carlijn en Anne, wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken aan de andere kant van de wereld. Ben benieuwd hoe het echte backpacken zal uitpakken, wij wensen jullie veel plezier. Lieve groetjes van André, Maarten en Jolien

  • 22 Maart 2011 - 20:54

    Oma En Opa Ter Beek:

    Dag lieve Carlijn, wat fijn dat jullie het zo goed hebben. We zijn trots op jou dat je dit allemaal zo doet.
    liefs uit Turkije van oma en opa.

  • 23 Maart 2011 - 15:03

    Sanne:

    Hoooi lieve Carlijn!

    Super leuk om je verhalen te lezen!! kleine stalkers, chinese aanbidders...haha! klinkt allemaal erg leuk! Ik zag dat je toch een paar foto's op facebook hebt gekregen? Zagen er super mooi uit! lekker shiny haha. Neem je ook even zo'n gouden boeddha voor mij mee? Dat past vast nog wel naast al die andere duizenden dingen die je daar koopt...;) Nou ik ben benieuwd naar je volgende verslag!!

    Super veel plezier nog! Geniet er nog maar lekker van en ik spreek je vast snel weer! X

  • 23 Maart 2011 - 17:20

    Opa En Oma Nijhuis:

    Hallo Carlijn en Anne, wij vinden het leuk om jullie reisverslag te lezen. Zijn jullie al in het noorden van Thailand geweest, richting het olifantenparadijs waar wij ook zijn geweest ? Wij vonden dit bijzonder mooi. Eerst in een stoeltje en toen boven op de olifant. Wij hopen dat jullie veel plezier hebben en veel genieten van dit mooie land. Veel liefs Opa en Oma Nijhuis

  • 23 Maart 2011 - 18:03

    Wilma En Ger:

    Hoi Carlijn, wat een avontuur maken jullie mee, het lijkt me supergaaf!
    Ben benieuwd naar de foto s, misschien moet er nog zo n gezellige avond na je/ jullie reis komen als voordat je/ jullie weg gingen.
    Dan kunnen jullie live verslag doen, lijkt me heel boeiend.
    Maar het mooiste is natuurlijk als je daar echt kunt zijn zoals jullie nu doen, maar je doet goed verslag hoor want het lukt me aardig om me te verbeelden hoe jullie het hebben daar. Klinkt goed allemaal!!!
    Blijf genieten samen!!! Liefs Wilma En Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 13976

Voorgaande reizen:

01 Maart 2015 - 01 September 2015

Indo, Oz & Israel

03 Augustus 2014 - 24 December 2014

Exchange Madrid

01 Maart 2011 - 11 Juni 2011

Azië

Landen bezocht: