Tarzan en Carlijn in de Thaise jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu Tarzan en Carlijn in de Thaise jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Carlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu

Tarzan en Carlijn in de Thaise jungle

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

26 Maart 2011 | Thailand, Chiang Mai

Jongens, echt bedankt voor alle reacties, dat is zo enorm leuk om te lezen! Jammer genoeg kan ik niet op iedereen reageren, maar dat komt wel toch?
Nou ik heb beloofd jullie trots te maken, dit is lukt alleen al met de foto's:
Verder heb ik vandaag een kookcursus gedaan en zijn we de jungle in gegaan, dus hier komt het verhaal:

We waren dus weer in Bangkok en vanaf hier zijn we maandagochtend met de trein naar Ayutthaya gegaan voor zo'n 75 eurocent! We zaten tussen de locals dus werden van alle kanten begluurd, maar het was wel heel leuk. Bijv. toen we uit wilden stappen begon de halve trein te roepen dat we nog een halte moesten wachten. Elk dorpje hier (maar ook in Cambodja al) heeft z'n eigen super mooie tempel wat we mooi vanuit de trein konden zien, gelijk met het mooie landschap wat met elke seconde tropischer werd! In Ayutthaya hebben we een mooi, goedkoop guesthouse gevonden (met ontzettend rotinternet bleek later, maar dit geldt voor het hele platteland...). Wat er verder die avond gebeurde waren wat reizigersprobleempjes waar ik niet veel over kwijt wil hahaha! De volgende dag dus lekker aan gedaan bij een zwembad..

Woensdag hebben we een fiets gehuurd en enkele tempels bekeken, die toch stuk voor stuk weer mooi waren. Er is bijv. eentje met een boom waarvan de wortels om een buddhabeeld zijn gegroeid, wat echt heel mooi is. Hier ben ik ook mijn vleermuizenfotoverzameling begonnen, wat een stinkbeesten zeg! Er was ook een plein vol olifanten waar we ons nog wat uurtjes hebben vermaakt, wat een mooie, intelligente en lieve beesten zijn het toch! Om 4u hadden we een long-tail-boottocht geboekt wat heel erg leuk was en waar we een heel leuk Duits stel hebben ontmoet (Jan & Steffany) waarmee we vanaf daar naar Chiang Mai zijn gereisd.

De volgende dag zijn we naar Sukothai gegaan, wat vrij moeilijk ging: We (met Jan&Stef dus) werden eerst opgehaald door een TukTuk zoals afgesproken, maar hierna moesten we achterin een jeep, die ons naar de beloofde bus zou brengen. De klep van de jeep bleef open, omdat er 8 mensen met 16 tassen in moesten, wat nog maar net vast kon met een touwtje. Wat er toen gebeurde raad niemand: we gingen de snelweg op! Wat een hel, iedereen pieste in z'n broek van de angst, maar we hebben het overleefd (3 kwartier lang!)tot de bus! Gelukkig was het de hele dag al koud en hadden we dus al dubbele broeken en truien aan, want de miezer maakte het ook niet veel beter.. Toch konden we er 's avonds bij een biertje wel om lachen. De volgende dag hebben we rondgelopen in Sukotai Historical Park rondgelopen met z'n 2en, wat ietwat tegen viel, afgezien van 1 ontzettend mooie tempel, die toevallig op Angkor Wat leek! Wel hebben we besloten de volgende dag alweer door te reizen naar Chiang Mai, wat op zich wel prima ging (afgezien van het feit dat ik mijn mp3-speler heb laten liggen in de bus naar Sukothai).

Chiang Mai is sowieso tot nu toe mijn lievelingsstad, wat fijn en gezellig en rustig is het hier! De eerste dag hebben we 2 tempels en het beeld van De Drie Koningen bekeken, wat niet heeel noemenswaardig was, maar wel gezellig. Ook hebben An en ik een hele markt leeggekocht, hihi. Dag 2 in Chiang Mai hebben we eerst een jungletocht geboekt voor dinsdag en daarna zijn we naar een meer gegaan. Jan ging een bamboetattoo laten zetten dus we gingen met z'n 2'en. Alle kinderen kwamen op ons afgestormd daar om zich voor te stellen en ik heb een flink water/moddergevecht met ze gehouden! Terug was er geen TukTuk (zoals we al hoopten, kleine smiechten) en gingen we bij onze buren(die naast onze bamboehut van het meer genoten) achterin de jeep zitten, heerlijk weer! 's Avonds hebben we afscheid genomen van Jan en Steffany.

Dinsdag was jungletocht #1, deze was in het zuiden van Chiang Mai, wat toch wel ietsje tegen viel met een rotgids en te warm en blabla... Het was wel gezellig en we hebben wel mooie dingen gezien, maar het viel in het niet bij de 2 daaropvolgende dagen:
Woensdag en donderdag gingen we de jungle in het noorden verkennen met een groep jongeren en gids. Het eerste deel was alweer veel te zwaar, maar wel heel mooi tropisch, dus helemaal waard. Daarna was er veel bamboe en waren er flinke stukken in vuur en vlam om weer vruchtbaar te maken, wat een bezienswaardigheid was. De groep was hartstikke gezellig en we hebben overnacht in een enorme bamboehut bij een olifantenkamp! Nogmaals, wat een lieve, mooie, intelligente beesten, top! De volgende dag gingen we eerst met z'n allen naar een waterval, wat een heerlijke verkoeling was. Hierna werden we opgesplitst en gingen wij raften en bamboeraften. Tijdens de eerste gingen we ook een paar keer uit het bootje, waarbij we door de rivier op stenen knalden, nou horen jullie 4 meiden al gillen en doen?! Het werd nog erger toen iemand grapjes ging maken over waterslangen, haha! Het bamboeraften was heerlijk ontspannend. Hierna gingen alleen Anne en ik naar de Longnecktribes. We hadden van tevoren al gehoord dat het touristisch was, dus vonden het niet zo erg, maar als we dit niet hadden geweten. Ze waren gewoon in een soort park gepropt, maar waren gelukkig wel heel lief en spontaan.

Na deze uitputtende dagen weer een rustdagje, waarin we cursussen hebben geboekt: Vandaag heb ik een Thaise kookcursus gedaan en An een massagecursus! Dus als ik thuis kom kan ik ... nee, niet voor jullie allemaal koken, maar kan ik meteen op kamers en voor mezelf koken, ghehe!
Tot snel allemaal en geniet van m'n foto's!

• 26 Maart 2011 - 14:51

Carlijn Nijhuis:

OH wel even de HELE LINK pakken, niet die hier nu wordt weergegeven, maar ook dat stukje tekst wat er nog achter staat..
    Rare sit dit waarbenjij.nu !

LIEFS!

• 27 Maart 2011 - 09:57

Franca:

Gave foto's! Nice om te zien waar je allemaal bent, het is zó mooi! Fijn dat je geniet chick :) xxx

• 28 Maart 2011 - 10:40

Zoë:

klinkt allemaal suuuuuuuuuper gaaf carlijn!! de foto`s zijn ook super mooi.
    haha nu wil ik al helemaaaaaal met jou op kamers na die kookcursus!
    xxxxx

• 16 April 2011 - 14:29

Opa En Oma Ter Beek:

hoi Carlijn
    leuk dat jullie het zo leuk hebben geniet nog maar lekker nog heel erg veel plezier liefs oma en opa