Beetje zee & we're halfway.. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Carlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu Beetje zee & we're halfway.. - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Carlijn Nijhuis - WaarBenJij.nu

Beetje zee & we're halfway..

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

26 April 2011 | Thailand, Phuket

Dames en heren, aarde aan Carlijn, hier is maar weer een keer een verslag. We hebben echt zo veel gedaan in de tussentijd, dus maar weer van voor af aan beginnen.

We hadden net die cursussen gedaan in Chiang Mai en de dag erna gingen we voor een paar dagen naar een nabijgelegen stadje in de bergen: Pai. De tocht er heen was helemaal top, 3 uur rondtollen en proberen nite misselijk te worden... Aangekomen hebben we voor de volgende dag meteen een tocht mte olifanten geregeld en... heb ik een dreadlock laten zetten hahahha!
De volgende dag (na veel te lang wachten op de taxi) eindelijk op de blote rug van een olifant zitten en ermee baderen in de rivier. Het was zo ontzettend leuk, ze gooiden ons steeds van zich af als spelletje, die van Anne liet wat drollen in het water, we konden ze onbeperkt aaien en kriebelen en ze knuffelden ons met hun slurf(trokken ons eerst naar zich toe en dan knuffelen)! Beetje jammer dat de DVD en foto's op CD die zijn gemaakt later zijn gejat, maar ok.

Dinsdag huurden we een fiets om de omgeving te bekijken. Eerst naar de Thai Pai Hot Springs, waar we lekker in konden baderen (niet bij de 80 graden hot springs zelf natuurlijk!), totdat we oranje wormpjes ontdekten en er snel uitsprongen. Daarna passievruchten en ijsco's gegeten e nnaar de Memorial Bridge gegaan, die in WO2 werd gemaakt onder druk van de Japanners. Daarna naar de Grand, ho Pai Canyon, wat echt heel erg vet was. Super mooie uitzichten en ik heb nog lekker geklommen (kon op een gegeven moment natuurlijk niet meer voor of achteruit, maar ik heb het overleefd). Een mannetje hier zei dat we beter een andere weg terug konden nemen, die minder heuvelachtig was en dit was een hartstikke goed idee aangezien we midden door een dorpje gingen waar ze nog nooit touristen hadden gezien.

Woensdag terug naar Chiang Mai, waar we wat Nederlanders ontmoeten en het erg gezellig hadden bij de 'reggae-area'. De volgende dag naar het Tiger Kingdom om te knuffelen met TIJGERS! Eerst was het wel eng, vooral de grote van 17 maanden oud, maar ze waren zo speels en lief en de kleintjes van 3 maand oud gingen helemaal over je heen liggen (wat eigenlijk niet mocht, maar wel erg leuk was). Ze vonden het heerlijk om net als een hond en kat lekker op hun buikje gekroeld te worden, wat wij graag deden. 's Avonds met onze Nederlandse vrienden een Rooftop Bar uitgezocht en wat gedronken. De voglende dag hebben we de hele dag in een park gelegen, wat eigenlijk veel te warm was met bijna 40 graden, maar wel even lekker. Weer een volgende dag zijn we met de bus terug naar Bangkok gegaan(waarin o.a. de DVD/CD vd olifanten toen in gestolen).

In Bangkok werden we natuurlijk meteen weer te pakken genomen: We waren met een taxi naar China Town gegaan, wat erg mooi was, maar verder helemaal 'dicht', blijkbaar kan dat. Hier zei toen een TukTuk-chauffeur dat hij ons wel naar een Seafoodmarket kon brengen, wat ons wel een leuk idee leek. Daar aangekomen was dit gewoon een ontzettend duur restaurant, waar de chauffeur dan geld van kreeg. Dit wilden wij natuurlijk helemaal niet, maar we waren nu zo ver de stad uit en het was midden in de spits, dat als we terug wilden we veel te veel voor een taxi/Tuktuk moesten betalen. Dus wij maar eerst ergens wat eten en zo konden we Bangkok's Tuktuks weer vervloeken.

Gelukkig gingen we de volgende dag alweer naar Kanchanaburi, naar de River Kwai, waar we in een floating Guesthouse zaten op de rivier en natuurlijk de River Kwai Bridge hebben bekeken. Op de brug moesten we met allemaal Indiase vrouwen op de foto en zagen we Guanna's (dit zijn een soort krokodillen/slangen, vrij eng). De volgende dag weer doorreizen naar Hua Hin, wat vrij moeilijk ging vanwege het toch nog hoogstaande water. Hierdoor moesten we 4 uur wachten op een trein in Ban Pong(niemandsdorpje)... Uiteindelijk in Hua Hin aangekomen gingen we de volgende dag de hele dag op het strand liggen, aangezien er verder niks te doen is. Ja, er is een heel mooi paleis, wat je niet mag bekijken omdat de koning er neit eens is, jippie. Oh ja en nog een Hilton Hotel met mooi uitzicht. Ik liet een henna met 'Bram' op m'n enkel zetten en 's avonds gaan we op het strand wat drinken. Een Thai kwam naar ons toe en vroeg of we bij hem en z'n familie willen zitten. Dit bleek alleen z'n neef te zijn, maar die was wel hartstikke gestoord en het was gewoon onwijs gezellig. We gingen ook nog nachtzwemmen, wat lekker warm was, totdat we eruit kwamen, maar toen kwamen ze lief met handdoeken naar ons toe!

Hierna eindelijk door gereisd naar Chumpon, waar we op de nachtboot naar Koh Tao konden! Hier hebben we Impian Divers opgezocht, waar we in het Nederlands onze Open Water duikcursus konden doen. We hadden echt een hele fijne instructrice en hebben genoeg tijd genomen om ook nog wat strandjes en rust te pakken (4 dagen over onze theorielessen gedaan, wat normaal gesproken binnen de 3 lesdagen kan, maar oke) naast de gewone lessen in het water. We hadden op een kaart gezien dat er een heel mooi strand zou moeten zijn op zo'n 3 km afstand, dus hier gingen we ook nog een dag heen. Allemaal heel leuk en aardig, maar die 3 km was wel (afgezien van de laatste 200m) steil omhoog! Dus een half uur later, vrij bezweet, maar erg blij van alle uitzichten en onwijs mooie palmbomen, kwamen we op het mooiste strandje ooit uit, met het meest heldere water! Afgezien van de keer dat een visje me beet omdat ik te dicht bij d'r eitjes kwam en van de enorme verbranden billen en achterkant vd benen, was het echt een topdag!

Met het Thaise nieuwjaar, het 3-daagse Songkram waterfestival, waren we nog op Koh Tao. Hier was eigenlijk alleen de eerste dag enorm feest, waarbij iedereen met waterkanonnen en emmers rondliep en elkaar nat maakte en 's avonds flink werd gezopen(wat wij niet deden vanwege het duiken), maar het was echt hilarisch.

Na Koh Tao gingen we naar Koh Phangan, voor het Full Moon Party. We zaten aan de andere kant van het eiland, tegen de verwachtte diefstallen 's nachts, maar we zaten op een ontzettend mooi resort. We hadden een klein hutje op het strand, met het mooiste uitzicht ooit! Voor het feest zelf was ik nog vrij bang, omdat iedereen zulke extreme verhalen vertelt altijd en ja er werd 1 keer drugs aangeboden, maar er is verder niks extreems gebeurd. We zouden met Canadese meisjes gaan, maar internet en telefoon lagen er op het hele eiland uit op die nacht, dus die konden we niet bereiken. Voor het feest ging ons hele resort zich ondersmeren met fluorizerende verf, wat onze Italiaanse vriendjes ook erg leuk vonden om bij ons te doen. Het was echt een heelrijk feest op het strand, met onwijs veel mensen, maar gelukkig geen enge dingen gezien. Ook het vuurwerk en de zonsopgang vh feest was leuk, maar daarna waren we toch wel ietsje moe en liep het sowieso een beetje leeg.

Aangezien we om vanaf het eiland weer naar het vaste land te komen via Koh Samui moesten, hebben we hier ook nog 2 nachten gefeest en in de zon gelegen. Erg leuk, beetje rare mannen ontmoet (een Spanjaard wilde per se van shirt met me ruilen) en ons dus weer es kapot gelachen. Vanaf daar naar het vaste land gereisd, waar de chauffeurs ons weer flink wat aan wilde smeren, jippiee... Ze zeiden dat als we naar Phuket-eiland wilden (waar we naar onderweg waren), we niet naar Phuket zelf moesten gaan maar naar Patang, daar waar alle backpackers zaten. Ik wist al dat dat een beetje waar was, maar vlakbij elkaar was dus niet uit maakte, daarbij gingen wij toch om te duiken. Hij kon ons daar wel heen brengen, maar dan moesten we 200 B extra betalen. Ik werd vrij boos, omdat hij per se wilde dat we daar heen gingen, en Anne dat ook wel beter vond, maar ik hem belachelijk vond en dus gingen we lekker naar Phuket-town. Uiteindelijk bleek dit ook beter te zijn; Patang zat vol Russen in hotels en was duizend maal duurder.

Vanaf Phuket-town zijn wij met de taxi en boot naar de Similan Islands gegaan, wat de beste duikspot van Thailand zou zijn. Hier deden we 6 duiken (en eigenlijk nog een 'sunset'-duik, maar daarvoor was ik toch echt te moe)
EN HET WAS ZOOOOOOOOOO MOOI EN COOL

dus daar blijft het bij want we gaan nu snel de bus pakken naar de grens om naar Maleisie en Indonesie door te reizen, dus adioooooos en geniet van het weer in NL jongens!

• 26 April 2011 - 06:01

Nick:

Hela... wat een geweldig verhaal weer... Ik bestudeer alles goed wat je allemaal gedaan hebt, ik zal over een paar maanden ook in die gebieden zijn..

Als je nog naar Kuching wilt komen, laat maar wat weten. Misschien kan ik goedkoop hotel/B&B voor je regelen en tours...

Greets, Nick

• 26 April 2011 - 06:01

Nick:

Greets, Nick

• 26 April 2011 - 09:09

Elice Nijhuis:

Wat een heerlijk verhaal! Ik kan echt op afstand met je meegenieten. En wat super dat jij je geen oor laat aannaaien door die gasten die graag wat extra verdienen aan die toeristen (maar ik had niet anders van je verwacht)!
    Dag stoere meid van me, tot over nog maar 6 weken!

• 26 April 2011 - 10:59

Eline:

Woooow... Echt te gaaf allemaal!! Lekker genieten, ben jaloers ;)
    Dikke kussen en ik kijk uit naar je volgende verhaal!! Xxxxx

• 26 April 2011 - 16:17

Franca:

Heeee! Wat klinkt het allemaal geweldig! Ben weer errug jaloers, maar geniet van al het moois wat nog op je pad komt lief! xxxx

• 26 April 2011 - 18:10

Oma En Opa Ter Beek:

Hoi Carlijn, we hebben gelezen dat je ontzettend geniet van jouw reis. En wat fijn dat jij en Anne het zo goed hebben samen. Verschillende dingen die jij noemt, herkennen wij nog, leuk!
    Nog heel veel plezier en groetjes aan Anne!
    liefs, opa en om

• 27 April 2011 - 20:36

Daddy:

Wauw, wat een tof verhaal, met roofdieren knuffelen en olifanten wassen.
    Ik ben ook erg benieuwd naar je foto's en je ervaringen onder water.
    heb je mooie turtles en haaien gezien, of heb je crocks geknuffeld?
    Veel plezier en ik hoop dat je ook nog ergens mensen kunt helpen in hun leefomgeving.
    xxx Daddy

• 02 Mei 2011 - 17:17

Opa En Oma Nijhuis:

Hallo Carlijn, wat leuk dat je op een olifant hebt gereden en dat je met hem in bad bent geweest. We hopen dat je heel veel geniet en dat het goed met je gaat. Met Koninginnedag hebben wij nog aan je gedacht dat je twee jaar geleden bij ons hebt overnacht. Wij wensen je nog een heel fijn laatste deel van je vakantie toe en hopen je gauw weer te zien. Veel kusjes van Opa en Oma Nijhuis

• 03 Mei 2011 - 08:55

Renske:

het klinkt echt allemaal geweldig! Ik ben wel jaloers hoor! liefs